RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Czas trwania |
Czynności dzieci i nauczyciela |
6:30 – 8:30 |
Schodzenie się dzieci. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. |
8:30 – 9:00 |
Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Śniadanie. |
9:00 – 10:30 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
10:30 – 12:00 |
Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zabawy na świeżym powietrzu lub w sali, realizacja różnych form aktywności ruchowej. |
12:00 – 12:30 |
Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Obiad. |
12:30 – 13:00 |
Odpoczynek poobiedni: słuchanie bajek lub muzyki relaksacyjnej. |
13:00 - 14:00 |
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę), utrwalenie zdobytych wiadomości Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. |
14:00 – 14:15 |
Przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów. Podwieczorek. |
14:15 – 16:30 |
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka): zabawy w kącikach zainteresowań, gry i zabawy stolikowe. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich potrzeb i możliwości. Zabawy ruchowe. Zajęcia dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Rozchodzenie się dzieci. |