6:30 – 8:30 Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań – tworzenie okazji do wymiany informacji, praca z zespołem dzieci lub indywidualna praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
9:00 – 9:30 Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zabawy i zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane w/g wybranego programu wychowawczego.
9:30 – 11:00 Zabawy, gry sportowe, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu zabaw, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarczo-porządkowe, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjnych, technicznych, wspieranie działań twórczych, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11:20 – 11:30 Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowo-higieniczne.
11:30 – 12:00 Obiad.
12:00 – 13:45 Przygotowanie do leżakowania, czynności higieniczne, samoobsługowe i odpoczynek na leżakach.
13:45 – 14:00 Ubieranie się dzieci po leżakowaniu, czynności samoobsługowe i porządkowe, przygotowanie do podwieczorku i zupy. Zabawy ruchowe.
14:00 – 14:30 Zupa i podwieczorek.
14:30 – 16:00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, słuchanie bajek, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia - dzieci starsze (5–6 latki)
6:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy indywidualne, aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo–dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym, praca w kącikach zainteresowań.
8:00 – 8:15 Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe oraz zabawy integrujące całą grupę.
8:15 – 8:30 Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do śniadania, praca dyżurnych.
8:30 – 9:00 Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku, praca dyżurnych, mycie zębów.
9:00 – 10:00 Kierowane zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą.
10:00 – 10:15 Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
10:15 – 11:20 Pobyt na powietrzu. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe organizowane z całą grupą, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do stymulowania rozwoju wrażliwości oraz poznawanie wartości i norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego.
11:20 – 11:30 Czynności samoobsługowe w szatni, czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych.
11:30 – 12:00 Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku, praca dyżurnych, mycie zębów.
12:00 – 12:30 Kształtowanie zachowań prozdrowotnych – zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i w ogrodzie.
12:30 – 13:45 Tworzenie warunków wspierających wielokierunkową aktywność dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka. Gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowania otaczającym światem. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dziecka. Zajęcia indywidualne.
13:45 – 14:00 Czynności higieniczne, kształtowanie samodzielności, kształtowanie nawyków higieniczno-porządkowych, przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych.
14:00 – 14:15 Zupa i podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, celebrowanie posiłku, praca dyżurnych, mycie zębów.
14:15 – 16:30 Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna w sali lub w ogrodzie. Praca z dzieckiem zdolnym. Organizowanie warunków do twórczej aktywności dziecka. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych. Gry i zabawy ruchowe (również w ogrodzie przedszkolnym). Rozchodzenie się dzieci.